GJV2020
KLJUČNI UKREP 1 - Mobilnost
šolskega osebja
GJV2020 – Dijak v središču učnega procesa
Opis: Cilj projekta je pridobiti uvid ter izkušnje v princip formativnega spremljanja in sicer preko opazovanja pouka. Ker v Sloveniji ni srednjih šol, kjer bi bilo formativno spremljanje bistven del pouka, zgledov ne moremo iskati doma, smo se odločili, da jih poiščemo v Španiji, Irski in Veliki Britaniji. Na podlagi izkušenj na drugih šolah bomo poskušali v naši šoli ustvariti spodbudno učno okolje, ki bo dijakom omogočalo razvijanje njihovih potencialov in veščin ter postopoma uvajati fleksibilno organizacijo pouka oziroma osebno naravnanega učenja in poučevanja.
__________________________________________________________________________________________________
ELEMENTI FORMATIVNEGA SPREMLJANJA PRI POUKU TUJIIH JEZIKOV NA GJV
V okviru projekta GJV2020 smo na partnerski šoli Centre d’Estudis Joan XXIII projekta InTime21 v Barceloni, v Španiji ter na šoli Hillhead High School
v Glasgowu na Škotskem opazovali, kako poteka pouk po principu formativnega spremljanja. V zadnjih dveh letih smo številne elemente formativnega spremljanja uvedli tudi v pouk tujih jezikov. Spodaj si lahko ogledate nekaj utrinkov pouka in sprememb v učilnici:
Proces oziroma koraki usvajanja novih spretnosti
Bralni kotiček v učilnici TJ1 in naloge, ki jih dijaki lahko izberejo, potem ko so prebrali knjigo.
Povratna informacija dijakov učitelju na koncu določene aktivnosti
Povratna informacija dijakov učitelju s semaforčki
zelena - razumem in ne potrebujem pomoči
rumena - v glavnem razumem, imam pa nekaj vprašanj
rdeča - ne razumem, potrebujem pomoč
Izdelki dijakov oziroma dokazila
o učenjuna padletu
_________________________________________________________________________
FORMATIVNO SPREMLJANJE NA ŠKOTSKEM
Help
every single student every single day.
Od 1. 10. do 7. 10. 2017 sta profesorici angleščine Manica Seljak in Klavdija Stepančič v okviru izobraževalnega obisk na delovnem mestu na škotski šoli Hillhead High School v Glasgowu imeli možnost opazovati pouk, ki poteka po principu formativnega spremljanja. Kaj vse sta videli in doživeli si lahko ogledate na tej povezavi.
_________________________________________________________________________
Nikoli
ne odnehaj! Bodi ponižen!
V okviru projekta ERASMUS KA1+ Mobilnost
šolskega osebja se je nekaj učiteljev gimnazije Jurija Vege Idrija podalo v
tujino na strukturirane tečaje, tokrat profesorica španščine, in sicer od 11. do 23. februarja 2018.
_________________________________________________________________________
FORMATIVNO SPREMLJANJE NA ŠKOTSKEM
Help
every single student every single day.
Od 1. 10. do 7. 10. 2017 sta profesorici angleščine Manica Seljak in Klavdija Stepančič v okviru izobraževalnega obisk na delovnem mestu na škotski šoli Hillhead High School v Glasgowu imeli možnost opazovati pouk, ki poteka po principu formativnega spremljanja. Kaj vse sta videli in doživeli si lahko ogledate na tej povezavi.
_________________________________________________________________________
Prof.
Maria Ana Kremžar Jerman se je udeležila tečaja »ICT for teaching«, ki ga je organizirala ustanova »English
Matters« v kraju Jaén v Španiji. Tečaj je potekal v angleškem jeziku, saj je
bil eden od ciljev tečaja izboljšanje znanja tujega jezika. Učitelji iz več
evropskih držav so se urili v rabi novih orodij IKT (informacijsko
komunikacijskih tehnologij). Mentorji so udeležence spodbujali k uporabi tujega
jezika ter k sodelovanju in delu v skupini, kar je odlično pripomoglo k
izmenjavi strokovnega znanja ter k medkulturni zavesti. Kadar so imeli učitelji
občutek, da je delo v skupini ali z novimi IKT naporno in da sadovi niso vidni,
jih je mentor, g. Louis Schmidt, spodbujal z besedami »never give up!«.
Del
tečaja je bilo tudi zbiranje gradiva za pouk na terenu: učitelji so spoznali
nekatere znamenitosti španske kulture in zgodovine - poleg Jaena so si ogledali
tudi čudovito Granado ter mesti Baeza in Úbeda.
Naslednji
teden se je prof. Kremžar Jerman v okviru istega projekta Erasmus+ udeležila
tečaja »All children are special« v
Sevilli. Udeleženci tečaja so se urili v
prepoznavanju problemov in težav, ki jih imajo učitelji ter njihovi učenci. Ozaveščali
so pomembnost vloge učitelja pri odkrivanju talentov ter težav svojih
učencev. »Be humble« je ponavljala mentorica Ana Aurora Carrasco, s čimer je
poudarjala, da mora biti učitelj ponižen pri opazovanju in spoznavanju
realnosti ter vedno pripravljen spremeniti »taktiko«, če se pokaže, da je to
potrebno.
(...)
Donde haya un árbol que plantar, plántalo tú;
Donde haya un error que enmendar, enmiéndalo tú;
(...)
Sé el que aparta la piedra del camino,
el odio entre los
corazones y las dificultades del problema.
Hay una alegría del ser sano y la de ser justo,
pero hay, sobre todo,
la hermosa, la inmensa alegría de servir.
Que triste sería el mundo si todo estuviera hecho,
si no hubiera un rosal que plantar,
una empresa que emprender. (...)
(...)
Where
there is a tree to plant, you be the one.
Where
there is a mistake to undo, let it be you.
You
be the one to remove the rock from the field,
The
hate from human hearts,
And
the difficulties from the problem.
But
above all there is the beautiful,
The
immense happiness of serving.
How
sad the world would be if all was already done.
If
there was no rosebush to plant,
No
enterprise to undertake.
Maria Ana Kremžar Jerman
____________________________________________________________________
EVROPA REGIJ
Od 19. 6. do 30. 6. 2017 se je profesorica nemščine Božena Rudolf udeležila strukturiranega tečaja EUROPA DER REGIONEN v organizaciji Goethe Instituta Freiburg. V okviru tečaja sta mentorici Barbra Seidel in Hildegard Meister udeležencem tečaja iz celega sveta posredovali aktualne koncepte pri posredovanju deželoznanstva. Profesorica je na tečaju pridobila različna, aktualna znanja o EU in tromeji med Nemčijo, Francijo in Švico ter obiskala nekaj evropskih inštitucij, med njimi evropski parlament v Straßburgu.
Muzej v Baslu, Švici
Udeleženci smo na tečaju tudi sami raziskovali različne inštitucije v Nemčiji, Švici in Franciji, jih predstavili drugim ter pripravili učne ure na temo Europa in imeli veliko možnosti izmenjave idej in izkušenj s poučevanjem tujih jezikov.
Spoznali pa smo tudi več aktivnosti za razgiban in aktiven pouk (govor v 5 stavkih, igra Sadna solata, scenska igra, učenje po postajah, ...) ter prejeli različna gradiva za pouk.
Inscinacija pravljice
Posredujem tudi zanimivo gradivo za poučevanje EU pri nemščini.
Viel Spaß!
__________________________________________________
ŽELIMO SI OSEBO “C”:
competente – comprometida – consciente – compasiva – creativa
usposobljeno – zavezano (soodgovorno) –
vestno – sočutno - ustvarjalno
Od 27. 2. 2017 – 4. 3. 2017 je profesorica španščine Maria Ana Kremžar Jerman v okviru izobraževalnega obisk na delovnem mestu na partnerski šoli projekta InTime21 CE JOAN XXIII -BELLVITGE ter EL CLOT imela možnost opazovati pouk, ki so ga prenovili v okviru projekta Horizon 2020. Več pa si lahko preberete in ogledate na tej povezavi.
Prof.
Maria Ana Kremžar Jerman se je udeležila tečaja »ICT for teaching«, ki ga je organizirala ustanova »English
Matters« v kraju Jaén v Španiji. Tečaj je potekal v angleškem jeziku, saj je
bil eden od ciljev tečaja izboljšanje znanja tujega jezika. Učitelji iz več
evropskih držav so se urili v rabi novih orodij IKT (informacijsko
komunikacijskih tehnologij). Mentorji so udeležence spodbujali k uporabi tujega
jezika ter k sodelovanju in delu v skupini, kar je odlično pripomoglo k
izmenjavi strokovnega znanja ter k medkulturni zavesti. Kadar so imeli učitelji
občutek, da je delo v skupini ali z novimi IKT naporno in da sadovi niso vidni,
jih je mentor, g. Louis Schmidt, spodbujal z besedami »never give up!«.
Del
tečaja je bilo tudi zbiranje gradiva za pouk na terenu: učitelji so spoznali
nekatere znamenitosti španske kulture in zgodovine - poleg Jaena so si ogledali
tudi čudovito Granado ter mesti Baeza in Úbeda.
Naslednji
teden se je prof. Kremžar Jerman v okviru istega projekta Erasmus+ udeležila
tečaja »All children are special« v
Sevilli. Udeleženci tečaja so se urili v
prepoznavanju problemov in težav, ki jih imajo učitelji ter njihovi učenci. Ozaveščali
so pomembnost vloge učitelja pri odkrivanju talentov ter težav svojih
učencev. »Be humble« je ponavljala mentorica Ana Aurora Carrasco, s čimer je
poudarjala, da mora biti učitelj ponižen pri opazovanju in spoznavanju
realnosti ter vedno pripravljen spremeniti »taktiko«, če se pokaže, da je to
potrebno.
(...)
Donde haya un árbol que plantar, plántalo tú;
Donde haya un error que enmendar, enmiéndalo tú;
(...)
Sé el que aparta la piedra del camino,
el odio entre los
corazones y las dificultades del problema.
Hay una alegría del ser sano y la de ser justo,
pero hay, sobre todo,
la hermosa, la inmensa alegría de servir.
Que triste sería el mundo si todo estuviera hecho,
si no hubiera un rosal que plantar,
una empresa que emprender. (...)
(...)
Where
there is a tree to plant, you be the one.
Where
there is a mistake to undo, let it be you.
You
be the one to remove the rock from the field,
The
hate from human hearts,
And
the difficulties from the problem.
But
above all there is the beautiful,
The
immense happiness of serving.
How
sad the world would be if all was already done.
If
there was no rosebush to plant,
No
enterprise to undertake.
Maria Ana Kremžar Jerman
____________________________________________________________________
EVROPA REGIJ
Od 19. 6. do 30. 6. 2017 se je profesorica nemščine Božena Rudolf udeležila strukturiranega tečaja EUROPA DER REGIONEN v organizaciji Goethe Instituta Freiburg. V okviru tečaja sta mentorici Barbra Seidel in Hildegard Meister udeležencem tečaja iz celega sveta posredovali aktualne koncepte pri posredovanju deželoznanstva. Profesorica je na tečaju pridobila različna, aktualna znanja o EU in tromeji med Nemčijo, Francijo in Švico ter obiskala nekaj evropskih inštitucij, med njimi evropski parlament v Straßburgu.
Muzej v Baslu, Švici |
Spoznali pa smo tudi več aktivnosti za razgiban in aktiven pouk (govor v 5 stavkih, igra Sadna solata, scenska igra, učenje po postajah, ...) ter prejeli različna gradiva za pouk.
Inscinacija pravljice |
Posredujem tudi zanimivo gradivo za poučevanje EU pri nemščini.
Viel Spaß!
__________________________________________________
ŽELIMO SI OSEBO “C”:
competente – comprometida – consciente – compasiva – creativa
usposobljeno – zavezano (soodgovorno) – vestno – sočutno - ustvarjalno
__________________________________________________
ŽELIMO SI OSEBO “C”:
competente – comprometida – consciente – compasiva – creativa
usposobljeno – zavezano (soodgovorno) – vestno – sočutno - ustvarjalno
Od 27. 2. 2017 – 4. 3. 2017 je profesorica španščine Maria Ana Kremžar Jerman v okviru izobraževalnega obisk na delovnem mestu na partnerski šoli projekta InTime21 CE JOAN XXIII -BELLVITGE ter EL CLOT imela možnost opazovati pouk, ki so ga prenovili v okviru projekta Horizon 2020. Več pa si lahko preberete in ogledate na tej povezavi.
Komentarji
Objavite komentar