2. srečanje za dijake v okviru projekta Erasmus+ Roots na Švedskem

1. in 2. dan

V okviru Erasmus+ KA2 projekta Roots smo se tri dijakinje v spremstvu profesoric udeležile 2. srečanja na Švedskem.Po srečnem pristanku v Stockholmu smo se pozno zvečer namestile pri svojih gostiteljih s katerimi smo že prej navezali stike preko socialnih omrežij.

Drugi dan smo se odpravili na ogled šolskega kompleksa HERSBY GIMNAZIJE na otoku Lidingö le par kilometrov stran od glavnega mesta Švedske.

Po koncertu dijakov smo tu imeli tudi kosilo v šolski jedilnici, nato pa je sledil ogled in vodenje po starem delu Stockholma imenovanem Gamla stan, kjer smo odkrivali lepote glavnega mesta

3. dan

Dan se je za nas začel zelo zgodaj, saj smo začeli našo 600 kilometersko pot proti Grövelsjönu z zelo zanimivim postankom v Falunu, ki nas je malce popeljal nazaj domov. Obiskali smo namreč tamkajšnji rudnik bakra in izvedeli da ima veliko podobnosti z idrijskim rudnikom, le da namesto Perkmandlca tam biva Rudniška gospa in namesto Škafarja je tamkajšni baker odkril kozel Kåre. Po kosilu smo se odpravili proti našemu cilju in po štiri urni vožnji končno prispeli v zelo prijeten hostel, kjer smo večerjali in se pripravili na prihajajoči dan, ki nas čaka.

4. dan
Po kot vedno odličnem zajtrku smo se prepustili snežnim užitkom in svežemu gorskemu zraku. Kar za nekaj uric smo se s smučkami na nogah odpravili na raziskovanje čudovite Švedske pokrajine. Po poti smo se naučili, kako se v primeru meteža v snegu izdela bivak. Pri odpravi na bližnji hrib, pa smo premagali celo drevesno mejo! Zato smo si vsi utrujeni in premraženi privoščili počitek, savno in večerjo.
Zvečer je bil čas za okroglo mizo o podnebnih spremembah, njihovem nastanku in posledicah, ki pa so, kot smo ugotovili, prisotne prav v vseh v projektu sodelujočih državah.

5. dan
Naslednji dan smo spet preživeli na smučeh in poznalo se je, da jih že malce bolje obvladamo saj je bilo padanja po tleh malo manj kot prejšnji dan. Je pa bila tudi zahtevnost prog težja, saj smo se podali do meje med Švedsko in Norveško. Tisti bolj pogumni smo se odpravili do vrha, kjer smo lahko uživali v prelepem razgledu na širno pokrajino švedske. Vendar smo se kaj hitro odpravili nazaj v dolino saj je bil veter na vrhu premočan, naši želodčki pa vse bolj prazni. Proti večeru je sledila debata o Evropi in o nas kot prebivalcih. Dan smo zaključili utrujeni, ampak še z dovolj energije za skupno druženje.

6. dan
Naše zadnje jutro v Gröversjönu se je pričelo z zgodnjim zajtrkom in zelo temeljitim čiščenjem naših sob, saj imajo Švedi navado, da pustijo stvari v boljšem stanju kot so jih dobili. Ko smo dobili potrditev, da so naše sobe pospravljene po pričakovanjih nekdanje vojakinje, smo se odpravili na avtobus in odpeljali proti Falunu. Med vožnjo smo še zadnjič občudovali prečudovito skandinavsko naravo in preživljali še zadnje skupne trenutke. Slovo od vseh čudovitih ljudi, ki smo jih spoznali je bilo težko, vendar pa ohranjamo upanje, da se bomo kdaj še srečali. Naša slovenska ekipa je preživela noč v prijetnem hotela blizu letališča, pripravljena na odhod nazaj v realnost.

7.dan
Naše zadnje jutro na Švedskem je bilo zgodnje, saj smo se s hotela na letališče odpravile že ob 05:45. Na letališču smo se še malce razgledovale po trgovinicah, spile kakšno kavo, ki je v tako zgodnjih urah zelo prav prišla in se počasi vkrcale na letalo za v Varšavo.Ko smo pristale, smo že vedele, da smo bližje domu, saj so tudi naša imena zvenela vedno bolj pravilo. Prestopile smo na pot do Ljubljane in z manjšo zamudo pristale na Brniku z neverjetno izkušnjo, ki si jo bomo za vedno zapovnile.

Blažka Gantar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika