R4MAD - 2. MOBILNOST V SLOVENIJI

 

R4MAD - 3. do 7. maj 2022


PONOVNA UPORABA je bila osrednja tema srečanja, ki se je med 3. in 7. majem odvilo v Idriji. Z veseljem smo sprejeli 14 dijakov iz Bolgarije, Španije in Švedske. , ki so bivali pri družinah, in 10 učiteljev. Nove izkušnje so si dijaki in učitelji nabirali med različnimi dejavnostmi, ki so bile raznovrstne in premišljeno izbrane.

REUSE, 1. DAN

Prvi dan je bil najprej namenjen spoznavanju šole in udeležencev.



Kasneje smo skupaj otvorili razstavo BEE-DIVERSITY pod pokroviteljstvom Rotary klub Idrija ter poslušali predavanje dr. Blanka Ravnjak iz Biotehniška fakulteta na temo biotske raznolikosti. Izvedeli smo, da sicer čebele predstavljajo 90% opraševalcev, nikakor pa niso edine, mednje sodijo tudi čmrlji in celo nadležne muhe. Ter tudi katere žuželke oprašujejo katere rastline.






Po kosilu je sledila delavnica o razmisleku, kaj bi lahko v šolah ponovno uporabili. In dijaki so imeli veliko zanimivih idej.

Obenem pa smo skupaj pregledali in dopolnili Yoouth Climate Action Declaration R4MAD. Ter začeli razmišljati, na kakšen način bi z njo dosegli čimveč dijakov in učiteljev.

Popoldan pa so udeleženci raziskovali Idrijo in se podali tudi v Antonijev rov.



REUSE, 2. DAN

4. maja smo najprej izdelali malo torbico iz odpadnih cerad ter pod vodstvom Smetumet glamorous garbage in bili eni bolj eni manj ponosni na izdelek. Vsi pa zadovoljni. 😍




Nato smo si ogledali Cukrarno, kot primer ponovne uporabe kulturnega kapitala, pod vodstvom bivše dijakinje.
🥰 Cukrarna je nastala leta 1828 kot rafinerija sladkorja. Potem, ko je bila sredi 19. stoletja največja v monarhiji, je požar leta 1858 njen uspeh prekinil. V naslednjih desetletjih so v njej prebivali vojaki ali delavci , kasneje tudi znani umetniki. In vse do septembra 2021 bila vsem bolj v sramoto kot ponos. Sedaj pa je odličen primer ponovne uporabe kulturne dediščine saj je postala prostor sodobne umetnosti.




Udeleženci so naše glavno mesto raziskovali tudi v kulinaričnem smislu, ob tem pa so naši dijaki ugotovili, da tudi sami slabo poznajo njegovo središče in da svojim gostom niso bili v nikakršno pomoč. Anja je celo zapisala: »Največji šok smo domači dijaki doživeli, ko so nas gosti spraševali, kam naj se odpravijo na kosilo. Mi pa, skoraj “kmečki“ otroci, ne ravno najpogosteje v središču Ljubljane, nismo imeli pojma, kaj naj jim priporočimo. Želeli so jesti tradicionalno, mi pa smo točno vedeli le, kako se pride do McDonalda. Tujci so se torej sami predali toku in utripu ljubljanskih ulic.« Raziskovanje bi bilo torej priporočljivo tudi za idrijske dijake.

REUSE, 3. DAN

4. maj je bil ponovno dan akcije. Začeli smo z delavnicami, kjer so nekateri dijaki s pomočjo lokalne podjetnice Urške Pirc izdelali denarnice ali obeske za ključe iz starih zračnic koles in tovornjakov. Drugi dijaki pa so najprej spoznali pomen čebel in njihovih izdelkov, kasneje pa pod vodstvom lokalnega čebelarja reciklirali satnice ter čebelji vosek in izdelali sveče. 🐝





Kasneje so se delavnice ponovile, nekateri dijaki pa so delali na vrtu, sadili zelenjavo in jagode ter ponovno uporabili stare predale in pokrov za žar in jih posadili z okusnim jagodami.

Dijakom so bile delavnice zelo všeč, poleg tega pa so spoznali, da smet ni samo odpadek ampak je lahko tudi materijal za najrazličnejše izdelke.




Kasneje smo si ogledali e-kolo, ki so ga učenci izdelali iz starega, nekateri so se potrudili narediti čipko in dan zaključili z obiskom mestnega čebelnjaka, kjer so udeleženci lahko videli, kako čebele ustvarjajo med ter kako poteka delo čebelarjev.





REUSE, 4. DAN

6. maj je bil še en super dan za vso skupino!!! 🥰
Nekateri so obiskali nekdanjo talilnico in odkrili zgodbo živega srebra od rude do kapljic; 
drugi del skupine je odšel v tipično rudarsko hišo in spoznal, kako so rudarji in njihova družina živeli v preteklosti. V obeh primerih smo imeli priložnost videti uspešne primere uporabe starih stavb v nove namene.











Nato smo se odpravili v Škocjanske jame. 


Škocjanske jame so regijski park v Sloveniji in so bile leta 1986 vpisane na Unescov seznam naravne in kulturne dediščine. Temperatura v notranjosti je 12 stopinj Celzija. Ta podzemni kanal je dolg približno 3,5 km, vendar je vredno videti moč narave!!! 😜 In zavedli smo se, zakaj je pomembno ohraniti naš planet ter njegovo lepoto.

   

Žal je bil za nekatere partnerje zadnji dan, a skupni čas je bil neverjeten. 🥳


REUSE, 5. DAN


Zaradi slabega vremena in ker so bolgarski in kasneje tudi švedski partnerji morali na pot, smo obiskali muzej Cerkniškega jezera.
Cerkniško jezero je eno največjih presihajočih jezer v Evropi. Spoznali smo delovanje vodnega sistema, nastanek in prekinitev kraških pojavov ter spoznali običaje in izročilo domačinov. Poleg tega pa smo preko vsega slišanega in videnega ponovno zavedli pomena trajnostega razvoja najprej v lokalnem okolju in tako posledično prispevati k ohranitvi našega skupnega planeta ter njegovih lepot tudi za zanamce.





Nato smo se sprehodili okoli jezera, razgledi so bili spektakularni.



Deževno vreme je izražalo naša čustva, saj je bil to tudi dan slovesa.









Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Erasmus+ KA2 Steps2030World

Po znanje angleščine v Dublin

USPOSABLJANJE UČITELJEV V OKVIRU AKREDITACIJE SCH - PRVI DEL